Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


IV. Pontok

2009.04.11



1. Pontok összege:

Pontszám = lakosok száma + mesteri építők + tábornokok + 6x tudósok + kereskedelmi hajók ára /100

• Minden lakos 1 pont
• Minden hajóra költött 100 arany 1 pont (itt az eredeti ár számít, Hermész Templomának áldásos tevékenysége nélkül. Tehát, olyan szigeten érdemes hajót venni, ahol Hermész Temploma a csoda, mert az eredeti árnál 10%-kal olcsóbban kapod meg a hajót, de az eredeti ár után a pontokat)

2. Mesteri építők

Ez a pontszám az épületekre fordított nyersanyagból számolódik. Itt az eredeti árakat kell figyelembe venni, a vízszint, az emelőcsiga, a geometria és a jövők költségcsökkentő hatása nélkül.

Minden beépített fa: 0,01 pont
Minden beépített márvány: 0,01 pont
Minden beépített kristály: 0,01 pont
Minden beépített kén: 0,01 pont
Minden beépített bor: 0,01 pont

Pl: 5-ös szintű akadémia (382 fa, 225 kristály az 5. szinten + 263 fa a 4. szinten + 115 fa a 3. szinten + 68 fa a 2. szinten + 64 fa az 1. szinte = összesen 892 fa; 225 kristály) + 1. szint kereskedelmi kikötő (60 fa) = 892 x 0,01 + 225 x 0,01 + 60 x 0,01 =11,77 mesteri építő pont
Pl. 7-es szintű akadémia (844 fa + 639 kristály) + 3-as szintű kereskedelmi kikötő (235 fa) = (844x0,01) + (639x 0,02) + (235x0,01)= 23,57 mesteri építő pont

Minden épületszint 1 pont

3. Tudósok:

Minden kutatási pont (hány lámpa kell egy fejlesztéshez) 0,01 pontot ér.

Pl. a nyomáskamra (209.880 fejlesztési pont) 2098,8 (209.880 x 0,01) pontot ér.

Kutatás szintje:

Minden befejezett kutatás 4 pont.

4. Tábornokok

Minden katonai egységre/hajóra költött nyersanyag 0,02-szeresével járul hozzá a tábornoki pontokhoz.

5. Arany készlet

Minden egység arany (elérhető/kereskedő poszt) 1 pont.

Kérek minden ÚJ/KEZDŐ tagot, olvassa el figyelmesen a csatolt linken található információkat:

http://board.ikariam.hu/index.php?page=Thread&threadID=3039

Az érintett témák: zúzás, multizás, script-ek és egyéb finomságok...

Hadügy

Az egységek értéke mind szárazföldi egységek, mind hadihajók esetén: minden egyes felhasznált nyersanyag után 0,02-es szorzó jár, így adják a Tábornoki pontokat. (pl.: 1 parittyás ’ára’ 40 fa -> 40*0,02 = 0,8 TP) Ezek a tábornoki pontok egyben az összpontszámba is beletartoznak, tehát egy egység az összpontszámot is ugyanúgy növeli.

Minden szövetségi tagnak kötelező olyan szintű védelmet tartania a városaiban, amik a sajt fejlettségi szintjén elvárhatóak. Ennek értelme: a fosztás-vágyból történő idegen támadások hatékony kivédekezése, veszteségek minimalizálása. Az ’elvárható szint’ az új verzióban nehezen határozható meg tábornoki pontszámokban, ezért a mindenkori Tábornok feladata és felelőssége a tagok hadseregének felügyelete. A tagok ugyanakkor kötelesek megfogadni a vezetőség által feléjük támasztott elvárásokat. Ezen elvárások teljesítésére mindig kellő türelmi idő áll a játékosok rendelkezésére. A Tábornok mindig meghallgatja az egyes tagok véleményét, észrevételét, estleges problémáit a sereggel kapcsolatban, és közös fejlődési terv keretében igyekeznek megoldani azokat.

1. Szárazföldi sereg:

Parittyás:
A tudása kicsi. Abban az esetben, ha nagy támadás ér valakit, akkor jól jön, hogy az ára rendkívül alacsony, és gyorsan képezhető, ezért hamar lehet akár több száz egységet gyártani belőle, ami lelassítja az ellenfél támadását, de meg nem fogja állítani! Önmagában nem elég tartani az akadémia tagjainak! Sok parittyás árából kevesebb, de erősebb egységeket lehet képezni.

Kardforgató:
Ezt az egységet már lehet tartani, főleg a kicsi, alacsony pontszámú tagoknak. Ez is olcsó, és ha elég sokan vannak, akár fosztásra is jók lehetnek. A támadó bónuszuk segítségével alaposan meg tudják támogatni a nagyobb erejű egységeket a seregben.

Phalanx:
Ez az, amit mindenkinek ajánlunk!!! Olcsó, gyorsan kész van, és a védekezési értéke szinte a legmagasabb, ehhez jön még a védelmi bónusz. Az alacsony pontszámú játékosoknak szinte kötelező ebből az egységből tartani városonként úgy 50 darabot. Nagyon jól megoldja a védekezést. Magas az állóképessége. Védekező egység.

Íjász:
Az egyik leggyengébb harcos lett, hamar elhullik a csatákban, sajnos nem nagyon éri meg tartani az új verzióban.

Lövész:
Az előzővel ellentétben ez az egység jelentősen megerősödött, ezt ajánljuk a phalanxok mellé, mint támadó egységet. Ezekkel lehet bátran fosztani menni, egy 0 védelemmel rendelkező ellenfél ellen 3-4 darab elég egy támadás során.

Gőzóriás:
Mindenki kedvence. Kitűnő támadó és védelmi erő, megfelelő kitartási érték. Hátránya, hogy sokáig tart kifejleszteni az akadémián, tehát kis pontszámú játékosoknak nem elérhető. Viszont aki kifejlesztette, az tartson belőle minél többet. Minimális szinten 20 darabot városonként. Körülbelül a gőzóriás kifejlesztése az a határ, több szempontból is, ahol már át lehet lépni a következő szövetségi szintre. Ott pedig már sok-sok gőzóriás kell. Tehát ha van aranyatok, fátok és kénetek, fejlesszetek gőzóriást! Ez mellett az egység mellett néhány száz kardforgató, phalanx vagy lövész, vagy ezek különféle vegyes alkalmazása kitűnő sereget eredményez.

Bombázó:
A legerősebb támadó értékkel rendelkezik, és az új verziónak köszönhetően megfizethető a fenntartása is. Viszont még később lesz csak elérhető, mint a gőzóriás. Ha már kifejlesztettétek az akadémián, építhettek ebből is, bár kétszer annyi arany a fenntartása, mint a gőzóriásnak, ezért csak óvatosan.

Faltörő egységek: Faltörő kos, Katapult, Ágyú
Ezek az egységek ebben a verzióban már működnek, ezért tarthattok belőlük, és bátran használhatjátok az ellenfél falának áttörésére. Törő bónusszal rendelkeznek, tehát a fal áttörésére találták ki. Amint a fal megtörik, a támadó egységek támadó bónusza jelentősen nő, így lerövidül a csata ideje.

Séf és Felcser:
Nem kifejezetten tudják a séfek azt a hatást nyújtani, amit kellene, ezért itt az akadémián nem nagyon javasoljuk a tartásukat. A feljebblépéshez közel álló, nagy hadsereggel rendelkező játékosok tarthatnak néhány darabot, hiszen a felcser gyógyító bónuszának köszönhetően valamennyi erőt/kitartást visszaad a harcosoknak. Elég nagy sereg mellé már kell néhány felcser, valamennyit segítenek, de csak nagy és hosszú csaták során van idejük kifejteni a hatásukat.

2. Hajók:

Minden játékos köteles minimum 10 hadihajót tartani minden városában. (10.000 összpontszám alatt elég 5 darab/város!) Ezek arra jók, hogy a szárazföldön érkező támadásokat visszafordítsák, hiszen ha van védekező hajó a kikötőben, akkor azt a várost csak hajóhad blokáddal lehet kifosztani, ami annyival nagyobb tervezést igényel a támadó részéről, elsősorban olyan városokra támadnak, ahol nincs tengeri védelem.

Pontszám szerinti kategorizálás:
0-29999 pont: 5-10 hajó/város
30000-79999 pont: 15-20 hajó/város
80000-149999 pont: 30 hajó/város
150000 pont felett átlépő vagy, legyen nagyon sok hajód!

A hadihajók kategorizálása lényegesen egyszerűbb a szárazföldi egységeknél, mivel összesen 7 fajta hajó van, 3 támadó, 3 védő és 1 általános:

Törőhajó és Balliszta hajó:
Ezek alacsonyabb értékű, visszafogott támadó és védő értékekkel rendelkező hajók. A kis összpontszámú, kevés arannyal és nyersanyaggal rendelkező játékosoknak ajánlott. A törő hajó támadó, a balliszta hajó védő egység.

Katapult hajó és Lánghajó:
Középső kategória, mindenkinek ajánlott, a kicsiknek azért, mert az előző hajóknál jóval erősebbek, a nagyoknak pedig azért, mert olcsóbbak, mint a következő kategória hajói, és jó kiegészítő egységek melléjük. A katapult hajó védekezésre, a lánghajó támadásra való.

Evezőkerék Törőhajó, Ágyúhajú, Búvárhajó:
Miután sikerült kifejleszteni ezeket a hajókat, érdemes belőlük egyre nagyobb és nagyobb flottát gyártani. Az evezőkerék törőhajó támadásra, ágyúhajó védekezésre specializálódott, a búvárhajónak nincs különleges képessége, azonban nagyon erős támadó értéke van, viszont a kitartás értéke a leggyengébb, ezért gyorsan elpusztítják.

A támadó hajók kitartása mindig 5, a védőké 6, a búváré pedig 3.

A "Hermesz Temploma" csoda olcsóbbá teszi a kereskedelmi hajók vételét!
Tehát akinek van olyan szigete, ahol ez a csoda van, menjen arra a városára és ott kell megvennie a kereskedelmi hajóit! Így tud spórolni!

Pontok növelése

Legjobban a lakosság növelésével (városháza + fogadó/múzeum), az akadémiai fejlesztésekkel és a Palota (+ helytartó székhelye + új telepek), szintjének növelésével tudod elérni.
ezen kívűl a katonaság nagyságával.

Leírom az egységek pontértékeit, segíthet az ideális haderő felállításában:

Szárazföldi egységek:

Parittyás: 0,8 TP
Kardforgató: 1,28 TP
Phalanx: 1,96 TP
Íjász: 2,62 TP,
Lövész: 3,9 TP
Gyrokopter: 5,1 TP
Gőzóriás: 5,78 TP
Bombázó: 19,2 TP
Faltörő kos: 4,2 TP
Katapult: 9,12 TP
Ágyú: 21,06 TP
Felcser: 14,12 TP
Séf: 9,06TP

Törőhajó: 2,88 TP
Ballisztahajó: 3,06 TP
Lánghajó: 3,8 TP
Katapulthajó: 5,14 TP
Evezőkerék-törőhajó: 6,92 TP
Ágyúhajó: 10,64 TP
Búvárhajó: 14,24 TP

I. Támadás

a, Sima támadás/fosztás

Alapeset, hogy küldj kémet. Ha a kémkedés nem sikerül 1 kémed akkor is legyen ott, mert majd ha harcolsz. kapukat fog nyitni. Felesleges több kém erre a célra, nem lesz hatékonyabb.
Ha nem tudod, hogy milye van, akkor küldj kémtámadást (pár törőhajó vagy pár parittyás). Így ha csak 1 törőhajó védi, akkor azt leveri és megy át a parittyás egység is. Így meglátod, hogy milye van. Ha a 10-20 parittyás nem mutatja meg, akkor nagyobb sereggel térj vissza, mert jelentős az ellenállás.
Támadó blokádnak az evezőkerekeseket javaslom.
Ha tudod, hogy mik vannak ott, akkor küld a blokádodat, ami leveri a védelmét (ha nincsenek ott hajó akkor is küldj blokádot, kivéve, ha nincs serege). A blokád érjen oda elsőnek, utána pár perccel a sereg.

b, Hullámban való támadás

A jelen verzió miatt elengedhetetlen taktikát képez.
Lényege: Két részben küldesz szárazföldi egységeket.
Az eljárás úgyanaz, mint az előbb, csak a sereg elküldésében tér el.
Az első hullámban minden faltörő egységet küldj el, felcsereket, parittyásokat, (ha használsz phalanxot támadásra azt is), gyrokoptert. Gőzt is, de ha sok van (pl.: 4-500 vagy több), akkor csak a felét.
A második hullámban pedig (a maradék gőz), kardforgató, lövész és bombázó.

Időzítés?

Nos attól függ, hogy mekkora az ellenfél és mekkora a faltörő egységünk. Ha erős a faltörés és gyenge az ellenfél, akkor egyből lehet küldeni a 2. hullámot,hogy akár csak pár másodperccel, pár perccel érjen oda később. A lényeg, hogy az első hullám érkezését követően, maximum 20 percen belül. Így a 2.körbe már ott lesz és megkapják a faltörésből a bonuszt.
Ha gyengébb a faltörőd akkor a 3.- 4. körre menj a következő sereggel. Egy kör 20perc, így tudsz kalkulálni.
Így ha pl.: 4 kör alatt 200%bonuszt szerzel faltörésből, akkor azt az érkező csapataid mind megkapják, így háromszoros támadóerőd lesz.

c, Összehangolt támadás

Ez a csoportvezető, ill. az aktuális csatát levezető koordinátor feladata.
Itt több résztvevő van. A hajóhadak megérkeznek és a legerősebb játékos is odaér. Majd a következő körre a többiek is. Itt a kockázati tényezők alapján vezeti le a csoportvezető vagy az épp felelős tag a támadást.
Bővebb infot az érintettek tőlem kérhetnek.

II. Védekezés

Erre a legjobb a phalanx és az ágyúhajó.
Egy várost könnyebb védeni... ezért célszerű mindent egy helyre tenni. Nyersanyagot és sereget. Így a többi város ostrománál, az ellenfél nem visz semmit, ezzel is az aranya fogy.
Ha oda érkezik támadás ahol vagy és látod, hogy túlerő jön, akkor kérj segítséget és mennek a közeliek várost védeni.
Védelemből is hatalmas károkat lehet okozni az ellenfélnek.

III. Segítség! fogy az aranyam avagy hogyan hozzam ki a legtöbbet

Amit termelsz nyersanyagot az 2-3arany/db az előállítása. De 10-15-ért eladod. Mivel sokkal többet termelsz, mint a 2.8-ban, így a 10 arany nem rossz eladási ár. Ezzel lehet nagyon megnövelni a bevételt.
Természetesen, ha fosztogatsz és azt is eladod, az még több plussz.
E mellett az akadémiában vedd le a kutatást.
A bányákba ne túltőltve termelj!
Ha még olcsón sem vesz tőled senki, akkor a termelést is vedd le.
Végső esetben marad a támogató rendszer és a szövetségen belüli, valamint a szövetségesekkel való cserekereskedelem.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.