Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


1, Szárazföldi védekezésKép
Rögtön adódik a probléma: hogyan szám� tható ki egy katonai egység értéke? A szárazföldi védekezésnél általunk használt formula a következő: (Támadás+Védekezés*Ellenállás)/Fenntartás. Az egységek gyártási költségét nem vettük figyelembe, mert hosszú távon elhanyagolható a fenntartáshoz képest. Az egységek értékeinek meghatározásakor arra a következtetésre jutottunk, hogy a Gőzóriás a leghatékonyabb védekező egység, nála némileg gyengébb a Phalanx. Mivel a Gőzóriás gyártásához elég komoly fejlesztések szükségesek, ezért a játék korai szakaszában a Phalanx a leghatékonyabb védekező egység.
Gondot jelent azonban, hogy egy magas szintű fal mögött védekező Phalanx védekezése akár 100 is lehet, m� g támadása csak 24. A csak phalanxokkal való védekezés ahhoz vezethet, hogy rettenetes hosszú csatákat v� vunk (feltételezve persze, hogy a támadónk nálunk nagyob erőkkel érkezik), de a végén vesztünk… A Phalanxok ugyanis (alacsony támadóerejük miatt) nem igazán fognak veszteségeket okozni a támadóknak. Ebből kiindulva a leghatékonyabb védekező felállásnak a Phalanx + Íjász kombináció tekinthető – ebben az esetben ráadásul az esetleges támadásokhoz, fosztásokhoz is van megfelelő egységünk.

2, Városfal
A jó védekezéshez létszükséglet a magas szintű Városfal. Ahhoz, hogy előnyeit a lehető legjobban ki tudjuk használni, mindig tartsuk a Városfalat legalább olyan szinten, mint az adott város Városházáját! Nagy különbség esetén (azaz ha a Városházánk sokkal magasabb szintű), Városfalunk bónusza a védekezéshez elenyésző lesz.

3, Tengeri védekezésKép
Mivel feltételezhetően a támadások többsége nem a saját szigetünkről érkezik, szükségünk lesz egy elfogadható védekező flottára is. A fent le� rt formula alapján számolva a játék elején a Balliszta hajó, fejlettebb szinten az Ágyú hajó, illetve a Búvár hajó éri meg leginkább – hogy melyiket használjuk, az attól függ, hogy kristályt, vagy ként akarunk a gyártásra ford� tani.

4, Különleges egységek (Felcser és Séf)
Ezeknek az egységeknek a működési mechanizmusa egyelőre nem megerős� tett. A Séf némileg növeli az egységek kitartását, a Felcser pedig némi eséllyel megakadályozhatja egységeink elhullását. A kitartás a következőképpen működik:
Ha egy egység megsérül, de nem hal meg, veszt a kitartásából. Ha bizonyos érték alá zuhan, az egység vesz� thet tulajdonságaiból, sőt, akár el is menekülhet! Hosszabb csaták esetén a kitartás eldöntheti a küzdelmet.
- ¾ kitartás: A védekezés, és a támadóerő az eredeti 80 %-ára csökken.
- ½ kitartás: A védekezés, és a támadóerő az eredeti 60 %-ára csökken. Az egységek elvesztik különleges képességeiket.
- ¼ kitartás: A védekezés, és a támadóerő az eredeti 40 %-ára csökken. Az egység 60 %-os eséllyel elmenekül a csatából.
Ahogy a fentiekből is látható, a Séfekre hosszabb, 3-4 körös csatákban lesz szükségünk. Ha csak Phalanxokkal védekezünk, különösen fontosak lehetnek, hiszen ebben az esetben a jó védekezéshez csak egy elfogadható támadóérték társul.
A Felcserekre akkor van szükségünk, ha sok egységünk van (a Gőzóriások csak a Felcser bónuszának felét használhatják).

5, Egységek fejlesztései (Műhely)
Mivel nincsenek tények, csak a találgatásokra alapozhatunk. A csatajelentésben az ebből adódó bónuszok nem jelennek meg. Az ikariam.org GO-jai szerint ettől függetlenül működnek, mások szerint nem. (Saját megjegyzés: Az .org fórumon egyetlen felhasználót sem találtam, aki szerint működne a Műhely-fejlesztés...) A találgatásokra alapozva a fejlesztések akkor érik meg, ha legalább 30-40 Phalanx dolgozik a védelemben. Mivel senki nem tud biztosat, a Műhely-fejlesztéssel kapcsolatban mi sem tudunk tévedhetetlen tanácsot adni.

6, Kémek
A védekezésben dolgozó kémek nagyon fontosak, hiszen megakadályozhatják, hogy ellenfeleink tudomást szerezzenek a védelmünkről. Mivel a játékosok többsége akt� v ellenfél esetén biztosra megy, sok esetben már ez is elég lehet.
Az optimális Rejtekhely-szintet senki sem ismeri. Konklúzió: minél több védekező kém van a városban, annál jobb.