Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A játék alapjai:

 


A játék alapjai:




A kép amin a 10 pont szerepel, városnézetben készült, tehát a 6. pontnál lévő „Város Mutatása” gombra kattintva érhető el. Bejelentkezéskor ez a nézet töltődik be.

1.: Kereskedő hajók elérhető/összes gomb:





Megmutatja, hogy „A”-ból „B” városunkba szállitás hány hajóval történik és mikorra fog célba érni a szállitmány. Megjegyzés: Az „Érkezés ideje” szállításnál először eltér a „Küldetés végetér” időpontjától. Ez azért van, mert a bepakolás vége/hajók indulásának időpontja van feltüntetve először az „Érkezés ideje” kiirásnál.

Megmutatja másik szigeten lévő város fosztására küldött egységek érkezési idejét, majd a fosztó egységek visszaérkezésének időpontját. Megjegyzés: Jelenleg a fosztás maximum 20 perces időtartama, valamint több körös csata esetén hibásan van feltüntetve az érkezés ideje. Tehát pontos adatot csak lezajlott csata és azt követő befejeződött fosztás után érhetünk el a sereg visszaérkezéséről.

Megmutatja, hogy azonos szigeten lévő város fosztásából mikor és hány hajóval érnek vissza a fosztó egységek. Megjegyzés: Azonos szigeten lévő város fosztásakor az odaérkezés időpontját nem jelöli az áttekintés.

Tipp: Ha valaki türelmetlen és kiváncsi, akkor ebben a kimutatásban a „Mennyiség”-nél, ha a hajók számára visszi a kurzort, akkor kiirja még a fosztás vége előtt, hogy mennyi nyersanyagot fog elhozni a támadott városból.

2.: Arany gomb:


Megmutatja, hogy jelenleg mennyi aranyunk van összesen. Megjegyzés: Ha a kereskedő poszton vételi ajánlatunk van, akkor az ott lefoglalt aranyat levonja az összes aranyból.

Aranyról már irtam korábban itt:

Aranytermelés és fenntartási költségek részletes leirás



3.: Városválasztó:


A jobb oldali kis nyilra kattinttva legördül a városaink listája (ha már van több városunk). „A” városból a nyilra kattintva, majd „B” város koordinátáira és nevére kattintva jutunk el „B” városba.



4.: Világ Nézet gomb:




X: X tengely koordinátáit adhatjuk meg.
Y: Y tengely koordinátáit adhatjuk meg.

Ha meg akarjuk nézni, hogy pl X:1 Y:1 koordinátáknál milyen sziget van, akkor beirhatjuk a kis téglalapokba, majd a jobb oldalon lévő kis nyilra kattintva a térkép a megadott helyre ugrik. Ha a keresett sziget közel van, akkor a nyilak értelemszerű használatával hamarabb megtalálhatjuk a keresett szigetet, mint a koordináták beirogatásával.

Szaggatott vonallal a térkép azokat a szigeteket jelöli, amiken van városunk.

A szigeteken lévő számok azt jelölik, hogy jelenleg hány város van az adott szigeten (maximum 16 város lehet egy szigeten).

A szigeteken lévő bányákat és világcsodák templomait szintén jelöli a térkép, bal oldalon pedig ki is irja, ha rákattintunk az adott szigetre.



5.: Sziget Mutatása gomb:




A fekete/barna szinű városok az aktiv városok. A zölddel, kis (v)-vel és kis pálmafával jelölt városok a vakáció módban vagy eltiltás alatt lévő városok. Szürkével és kis (i)-vel jelölt városok az inaktiv városok. Ezen kivül a képen nem látható, de az eltiltottakat még feltűnő piros jelzésről lehet felismerni a térképen.

A kis zászlók az üres helyeket jelölik, tehát azokat, ahová még be lehet települni. Üres helyre kattintva lehet új várost létrehozni, ha minden ott leirt feltételt tudunk teljesiteni.

Sziget nézetben látható még a szigeten termelhető luxuscikk, valamint hogy milyen világcsoda érhető el.



Lehetőségek sziget nézetben:


Nem számit, hogy ugyanazon a szigeten van egy játékosnak 2 városa vagy két különböző szigeten. Ha „A” városból sziget nézetben nézzük „B” várost, 3 lehetőség van.

Katonaság kiküldése:


„A”-ból „B” városba küldhetünk szárazföldi egységeket állomásozni. Feltétel: „B” városban 1-es szintű barakk szükséges. Tehát „B” városban lehet hogy nem tudunk gőzóriást gyártani, mert nincs meg a kellő épületszint, de állomásoztatni ettől még lehet. Legyen legalább egy cselekvéspont és legalább egy üres kereskedelmi hajó.

Flotta kiküldése:


A” városból „B” városba küldhetünk tengeri egységeket állomásozni. Feltétel: „B” városban 1-es szintű hajógyár szükséges. Tehát „B” városban lehet hogy nem tudunk ágyúhajót gyártani, mert nincs meg a kellő épületszint, de állomásoztatni ettől még lehet. Legyen legalább egy cselekvéspont és legalább egy üres kereskedelmi hajó.

Nyersanyagszállitás:


„A”-ból „B” városunkba küldhetünk nyersanyagot.

Feltételek:


Legyen legalább 1 cselekvéspontja a szállitást inditó városnak.Legyen a raktárban a küldeni kivánt nyersanyag mennyiség, 300 márványból nem lehet 400-at küldeni.Legyen a küldendő mennyiséghez elegendő üres hajó.



„A” játékos lehetőségei szigetnézetben „B” játékos városával:


Diplomácia:


A kiválasztott játékosnak ezzel a funkcióval lehet üzenetet küldeni. Ha valamilyen egyezményt szeretnénk kötni az illetővel, akkor a témánál kell kiválasztani, elsősorban nyilván kultúrális egyezményt szokás kötni.

Nyersanyagszállitás:


Funkciója ugyanaz, mintha saját városba küldenénk nyersanyagot, csak igy kétszer annyi időbe telik a szállitás. Mivel saját városba ha odaér a szállitmány, akkor visszakapjuk a hajókat azonnal, ellenben más játékos városától vissza is kell jönniük a hajóknak.

Blokád kikötő:


Ellenséges várost beblokádolhatunk a tengeri flotta segitségével. A blokád lehetséges időtartama 1-8 óráig terjed. A blokádon szárazföldi támadás nem jut át, még szövetséges sem segíthet be egy a blokádot követő szárazföldi támadás esetén. A blokádot a megtámadott játékos másik városából megpróbálhatja feltörni. A blokád feltörésére tett kisérletek nem számitanak bele a napi megengedett 6 támadásba. De magát a blokádot felállitó támadás beleszámit a 6-ba.

Fosztás:


Szárazföldi támadás, ha már van blokád az ellenfél városán, esetleg nincs hajója, akkor tudjuk magát a városát megtámadni. Ha nem küldünk blokádot és az ellenfélnek csak egy törő hajója van, akkor kapunk egy üzenetet, mely szerint a támadó sereg nem nyerné meg a tengeri ütközetet ezért visszafordult. Valami ilyesmit ir ki, pontosan nem emlékszem.

Kém kiküldése:


Egy vagy több kémet küldhetünk egy városba ezzel a gombbal. Mikor rákattintunk kiirja, hogy mennyi a lebukás esélye.



Sziget nézetből lehet bemenni a luxuscikk bányákba és a fatermelőbe. Bal oldalon látható a bánya szintje, a következő szint eléréséhez szükséges famennyiség és az, hogy mennyi van ebből beadva. Ez alatt az üres téglalapba kell beirni a beadni kívánt famennyiséget, ha szeretnénk a bányát fejleszteni. /illik adakozni.../

Középen a csúszka kék része azt jelöli, hogy hány munkást állithatunk be a bányába normál termeléssel. A piros része pedig azt mutatja, hogy a fejlesztéssel elérhető bányatúlhúzás használatával hány ember állitható munkába.

Normál esetben fatermelésnél 1 munkás 1 óra alatt 1 fát termel. A túlhúzásról annyit érdemes tudni, hogy ilyenkor 4 munkás termel 1 óra alatt 1 fát. Normál esetben luxuscikktermelésnél 2 munkás 1 óra alatt 1 luxuscikket termel. Túlhúzásnál pedig 8 munkás termel 1 óra alatt 1 luxuscikket.

Ha egy szigeten 2 vagy több városa van egy játékosnak, akkor a bányában rosszul jelzi ki a beadott famennyiséget. Ha 1 millió fa lett beadva, akkor az mindkét városnál fel lesz tüntetve, hiába a két városból lett összesen beadva.



6.: Város Mutatása gomb:


Az adott városban lévő épületek érhetők el. Az épületekre kattintva tudunk az adott épületre jellemző bővebb információkhoz jutni. Egyszerre egy városban csak egy épület szintje növelhető. Bal oldalon a városban lévő hadseregről és tengeri flottáról kaphatunk információkat a „Csapatok a városban” gombra kattintva. Ha egy épület bővités alatt áll, akkor láthatjuk, hogy mennyi idő van még vissza az épitkezésből.



7.: Városok gomb:


Itt kapunk jelentéseket az összes városunkra vonatkozóan:
[B][color=darkblue]- ha odaért a kereskedő flottánk valahová

- ha visszaér valahonnan a kereskedő flottánk
- ha kifosztottunk egy várost és az egységek visszaérnek a zsákmánnyal
- ha kifosztják valamelyik városunkat, akkor innen tudjuk meg, hogy mit vittek el a támadók
- ha a védelmen dolgozó kémek ellenséges kémet fognak, akkor a vallatás során megszerzett információkról itt értesülünk
- ha befejeződött egy épitkezés
- ha elkészült az akadémián egy fejlesztés

Ha van új, eddig el nem olvasott jelentés, akkor sárga lesz a tanácsadó mögött a háttér.


8.: Hadügy gomb:



Katonai mozgások:


Itt kaphatunk több információt az úton lévő egységekről és itt lehet a támadó egységeket visszahívni.

Csatajelentések:


Zölddel vannak jelölve a megnyert, pirossal az elvesztett, feketével pedig a folyamatban lévő csaták. A megengedett napi 6 támadásba a tengeri csaták is beleszámitanak.

Ha van új, eddig el nem olvasott jelentés, akkor sárga lesz a tanácsadó mögött a háttér.

Ha bármelyik városunk ellen akár szárazföldi, akár tengeri támadás indul, akkor piros lesz a tanácsadó mögött a háttér.


9.: Fejlesztés gomb:


Középen látható, hogy mit fejlesztünk éppen és mennyi idő mire elkészül. Baloldalon fent látható, hogy hány tudósunk van összesen munkára fogva. Alatta látható, hogy a fejlesztés elkészüléséhez szükséges összes fejlesztési pontból mennyi van meg.

Ha elkészül egy fejlesztés, akkor sárga lesz a tanácsadó mögött a háttér.


10.: Diplomácia gomb:




Üzenetek:


A beérkezett üzenetek itt találjuk. Egy sima üzenetre kattintva az üzenet tartalma és 3 lehetséges opció jelenik meg. A válasz és törlés gomb egyértelmű. A „Jelentés” gombot akkor „kell” használni, ha valakitől sértő, trágár, fenyegető üzenetet kapunk. Erről bővebben a játékszabályzatban célszerű informálódni.

Játék Szabályzat

Kulturális/kereskedelmi/hadügyi egyezmény meghivó és szövetségbe jelentkezés esetén két opció van, elfogad vagy elutasit. Jelenleg akár elfogadjuk, akár elutasitjuk, utána felkinál egy törlés és egy jelentés gombot. Bármiféle egyezményt jelenteni teljesen fölösleges és csak a szerver GO-jának munkáját hátráltatjuk vele.

A város felirat alatt látható, a város neve és koordinátái, ahonnan az üzenet érkezett. Erre kattintva az adott várost láthatjuk sziget nézetben.

Kimenő:


Saját leveleinket olvashatjuk vissza szükség esetén.

Egyezmény:


Aktiv kereskedelmi egyezményeink listája érhető itt el.



Szövetség:


A nagykövetségen is elérhető szövetséggel kapcsolatos adatokat találjuk itt.

Ha üzenetet kapunk, akkor sárga lesz a tanácsadó mögött a háttér.